Državni tužilac Teksasa podnio je tužbe protiv pet velikih proizvođača televizora, optužujući ih da su nezakonito prikupljali podatke o svojim korisnicima tajnim snimanjem sadržaja koji gledaju, koristeći tehnologiju Automated Content Recognition (ACR).
Tužbe su usmjerene protiv kompanija Sony, Samsung i LG, kao i kineskih firmi Hisense i TCL Technology Group Corporation. Kancelarija državnog tužioca Kena Pakstona takođe je ukazala na „ozbiljnu zabrinutost“ u vezi sa dvije kineske kompanije, koje su obavezne da poštuju kineski Zakon o nacionalnoj bezbjednosti, što bi kineskoj vladi moglo omogućiti pristup podacima američkih potrošača.
Prema tužbama podnijetim u ponedjeljak pred sudovima u saveznoj državi Teksas, proizvođači televizora su navodno koristili ACR tehnologiju za pravljenje snimaka ekrana televizijskog prikaza na svakih 500 milisekundi, praćenje navika gledanja u realnom vremenu i slanje tih informacija na sopstvene servere, bez znanja ili pristanka korisnika.
Kancelarija državnog tužioca opisala je ACR tehnologiju kao „nepozvanog, nevidljivog digitalnog uljeza“, osmišljenog za nezakonito prikupljanje ličnih podataka sa pametnih televizora, navodeći da se prikupljene informacije zatim prodaju onome ko ponudi najviše, radi ciljanog oglašavanja.
„Kompanije, naročito one povezane sa Komunističkom partijom Kine, nemaju nikakvo pravo da nezakonito snimaju uređaje Amerikanaca unutar njihovih domova“, rekao je Pakston.
„Ovakvo ponašanje je nametljivo, obmanjujuće i protivzakonito. Osnovno pravo na privatnost biće zaštićeno u Teksasu, jer posjedovanje televizora ne znači odricanje od ličnih podataka u korist velikih tehnoloških kompanija ili stranih protivnika.“
Portparol kompanije LG rekao je za BleepingComputer da, „kao stvar politike, LG Electronics USA generalno ne komentariše otvorene pravne postupke poput ovog“.
Prije skoro deceniju, u februaru 2017. godine, proizvođač pametnih televizora Vizio, u vlasništvu Walmarta, platio je 2,2 miliona dolara kako bi se nagodio povodom optužbi američke Federalne trgovinske komisije (FTC) i državnog tužioca Nju Džerzija, da je bez znanja ili pristanka korisnika prikupljao podatke o gledanju od 11 miliona potrošača, koristeći funkciju „Smart Interactivity“.
Te dvije institucije su navele da su od februara 2014. godine Vizio i povezana kompanija proizvodili i prodavali pametne televizore, kao i naknadno ažurirali starije modele instaliranjem softvera za praćenje na daljinu, koji je prikupljao detaljne informacije o sadržaju koji se gleda, uključujući kablovsku televiziju, striming servise i DVD sadržaje.
Prema navodima iz tužbe, Vizio je prikupljenim podacima dodavao i demografske informacije, poput pola, starosti, prihoda i nivoa obrazovanja, a zatim ih prodavao trećim stranama u svrhu ciljanog oglašavanja.
U avgustu 2022. godine, FTC je objavio upozorenje za potrošače o zaštiti uređaja povezanih na internet, savjetujući Amerikance da prilagode podešavanja praćenja na svojim pametnim televizorima kako bi zaštitili privatnost.
Izvor: BleepingComputer
