More

    Prevaranti profitiraju tokom porezne sezone

    Lažni e-mailovi potpomognuti vještačkom inteligencijom, deepfake telefonski pozivi i lažne web stranice za pripremu poreza čine porezne prevare uvjerljivijim i skupljim nego ikad prije, prema izvještaju kompanije McAfee.
    Cyber kriminalci koriste sve moguće taktike kako bi prevarili Amerikance i uzeli njihov teško zarađeni novac — i uspijevaju u tome. Gotovo jedan od četiri Amerikanca kaže da su oni ili neko koga poznaju izgubili novac zbog porezne prevare.

    Prevaranti postaju sve sofisticiraniji

    Više od polovine Amerikanaca smatra da su prevare sada sofisticiranije nego prošle godine. Cyber kriminalci čak imitiraju pouzdane porezne usluge kako bi ukrali lične i finansijske informacije, dodajući još jedan sloj obmane.

    Čak 33% ljudi kaže da su oni ili neko koga poznaju dobili lažni e-mail ili SMS poruku koja se predstavlja kao usluga za pripremu poreza poput TurboTax ili H&R Block, pozivajući ih da kliknu na link i prijave se. Iako se prevare razvijaju, gubici — i iznosi koje žrtve izgube — značajno variraju u zavisnosti od starosne grupe.

    Najčešće mete sofisticiranih poreznih prevara su odrasli između 18 i 24 godine, ali žrtve iz ove starosne grupe koje izgube novac obično gube manje iznose.

    • 9% ljudi između 18 i 24 godine prijavilo je gubitak između 0 i 250 dolara, dok je 20% prijavilo gubitak između 751 i 1.000 dolara.

    • Najveći prijavljeni gubici dolaze od osoba između 45 i 54 godine, gdje je 10% izgubilo više od 10.000 dolara.

    Kako prevaranti ciljaju ljude u 2025. godini

    • Preplavljivanje inboxa lažnim porukama IRS-a: 48% Amerikanaca dobilo je lažnu poruku vezanu za poreze u kojoj se traži brza akcija ili se prijeti kaznama.

    • Uvjerenije prevare: 55% ljudi izvještava da su poruke o poreznim prevarama koje su dobili ove godine sofisticiranije i realističnije nego prethodne godine.

    • Lažno predstavljanje pouzdanih poreznih usluga: 33% ljudi kaže da su oni ili neko koga poznaju dobili lažni e-mail ili SMS od lažne usluge za pripremu poreza (npr. TurboTax, H&R Block), koji ih poziva da kliknu na link i prijave se.

    • Lažne povrate poreza: 35% ljudi kaže da su oni ili neko koga poznaju dobili prevarantski e-mail ili SMS o “povratu poreza” ili “e-izvodu povrata poreza” koji sadrži maliciozni link.

    Različite demografske grupe suočavaju se s različitim vrstama prevara:

    • Mlađe osobe(18-24): Najvjerovatnije će im biti zatraženi podaci koji mogu poslužiti za krađu identiteta, uključujući datum rođenja (29%) i brojeve bankovnih računa (23%).

    • Starije osobe(65-74): Najvjerovatnije će im biti zatraženi podaci za plaćanje, sa 37% koji su dobili zahtjeve za hitno plaćanje poreznih dugova i 45% koji su dobili lažne povrate poreza sa zahtjevom za bankovne podatke.

    Osobe srednje dobi(35-54): Suočavaju se s kombinacijom zahtjeva za informacije koje mogu dovesti do prevara identiteta i plaćanja, pri čemu 44% osoba od 35 do 44 godine kaže da su im zatraženi brojevi socijalnog osiguranja ili porezni identifikacioni brojevi, dok je 36% osoba od 45 do 54 godine dobilo zahtjeve za plaćanje poreznog duga.

    • Muškarci: su tri puta češće meta poruka o prevarama sa kriptovalutama nego žene.

    • Žene: češće dobijaju prijetnje poreznim dugovima — 31% im je rečeno da duguju poreze i da moraju odmah platiti, u poređenju sa 24% muškaraca.

    Lični podaci se prikupljaju za buduće prevare

    Cyber kriminalci ne traže samo novac — oni ciljaju i osjetljive podatke poput brojeva socijalnog osiguranja, datuma rođenja i bankovnih informacija za buduće prevare. Evo najčešće traženih podataka:

    • Broj socijalnog osiguranja ili porezni identifikacioni broj (40%)
    • Zahtjev za plaćanje poreznog duga (27%)
    • Datum rođenja (26%)
    • Kućna adresa (25%)
    • Broj telefona (22%)
    • E-mail adresa (21%)
    • Brojevi bankovnih računa (18%)
    • Podaci o kreditnoj/debitnoj kartici (17%)
    • Lažna ponuda za povrat poreza (15%)

    Kako se zaštititi:

    • Ignorišite neočekivane poruke koje tvrde da su od IRS-a — službene porezne komunikacije dolaze putem pošte, a ne putem SMS-a, e-maila ili telefonskih poziva.

    • Budite oprezni sa porukama koje stvaraju osjećaj hitnosti, jer prevaranti koriste strah kako bi natjerali žrtve na brzu reakciju.

    • Uvijek posjetite službenu web stranicu IRS-a ili pružatelja poreznih usluga umjesto da klikate na linkove u porukama.

    Izvor:Help Net Security

    Recent Articles

    spot_img

    Related Stories