Praćenje evoluirajućih DDoS trendova je ključno za predviđanje prijetnji i prilagođavanje odbrambenih strategija. Sveobuhvatni Gcore radarski izvještaj za prvu polovinu 2024. godine pruža detaljan uvid u podatke o DDoS napadima, prikazujući promjene u obrascima napada i širi pejzaž cyber prijetnji. Ovdje prenosimo izbor nalaza iz cijelog izvještaja.
Ključni detalji
Broj DDoS napada u prvoj polovini 2024. porastao je za 46% u odnosu na isti period prošle godine, dostigavši 445.000 u Q2 2024. U poređenju sa podacima za prethodnih šest meseci (Q3–4 2023.), povećan je za 34%.
Maksimalna snaga napada je neznatno porasla: Najsnažniji napad u H1 2024. dostigao je 1,7 Tbps. Poređenja radi, 2023. iznosio je 1,6 Tbps. Iako je došlo do povećanja od samo 0,1 Tbps u godini, to još uvijek ukazuje na povećanje snage koje predstavlja značajnu opasnost.
Da se ovo stavi u perspektivu, terabit u sekundi (Tbps) predstavlja ogromnu količinu podataka koji preplavljuju mrežu, što je ekvivalentno preko 212.000 video tokova visoke definicije koji se istovremeno prenose. Uzimajući u obzir da čak i napad od 300 Gbps može učiniti nezaštićeni server nedostupnim i uzrokovati gubitak reputacije, lojalnosti i kupaca, svako povećanje u Tbps kapacitetu je značajno.
Najnapadnutije industrije
Industrija igara i kockanja je i dalje najviše pogođena, koja čini 49% ukupnih napada. Ovaj sektor je posebno ranjiv zbog svoje konkurentske prirode i visokih finansijskih uloga u online igrama.
Tehnološka industrija je doživjela značajan porast napada, udvostručivši se na 15% od ukupnog broja incidenata. Tehnološki provajderi hostuju osnovne usluge uključujući servere, skladište i mrežne resurse, čineći smetnje posebno upečatljivim u brojnim drugim industrijama. Slijede finansijske usluge, telekom i e-trgovina, sa 12%, 10%, odnosno 7% napada.
Mreža vs Napadi na aplikacijski sloj
Napadi na mrežnom sloju (L3–4) su uglavnom uticali na industriju igara, tehnologije i telekomunikacija zbog kritične prirode njihovih usluga podataka u realnom vremenu. Napadi na sloju aplikacije (L7) su značajno uticali na sektore kao što su finansijske usluge, e-trgovina i mediji, ometajući obradu transakcija i isporuku sadržaja.
U mrežnom sloju, sektori igara i kockanja suočeni su s najvećim udarom zbog svojih zahtjeva za interakcijom u realnom vremenu i velikog angažmana korisnika, što ih čini glavnim metama. Za tehnološke provajdere, širok uticaj napada može istovremeno poremetiti više klijentskih usluga, uzrokujući velike prekide u radu. Telekomunikacijske kompanije, koje podupiru okvir povezivanja i komunikacije, mogu iskusiti široko rasprostranjene poremećaje usluga tokom napada, što utiče na bezbroj korisnika i preduzeća.
Napadi na aplikacionom sloju (L7) predstavljaju poseban rizik za finansijski sektor zbog ozbiljnih posljedica povezanih sa zastojima i regulatornim kaznama. Sektori e-trgovine i medija i zabave, koji se u velikoj mjeri oslanjaju na kontinuirano angažovanje korisnika i besprekornu isporuku sadržaja, suočavaju se sa značajnim izazovima u održavanju stabilnosti usluge tokom takvih napada.
Porijeklo i vrste napada
Identificiranje porijekla napada na sloju aplikacije uključuje praćenje IP adresa do određenih zemalja, pružajući aktivnu obavještajnu informaciju za odbrambene strategije. Nasuprot tome, napadi na mrežnom sloju često uključuju lažiranje IP-a, komplicirajući praćenje porijekla. Uobičajene metode napada uključuju UDP poplave za napade na mrežnom sloju i HTTP poplave za napade na sloju aplikacije, ciljanje ranjivosti u komunikacionim protokolima.
Vrijeme trajanja napada
Većina DDoS napada su kratki, obično traju ispod 10 minuta, ali njihova učestalost i intenzitet mogu uzrokovati značajne smetnje u radu. Međutim, najduži napad u prvoj polovini 2024. trajao je 16 sati, naglašavajući potrebu za robusnim strategijama ublažavanja posljedica koje mogu biti odgovorne.
Personalizovani napadi
Napadači sve više personalizuju svoje metode, ciljajući određene industrije. Ovaj trend ka sofisticiranijim napadima zahtijeva napredne, skrojene odbrambene mjere i naglašava važnost međunarodne saradnje u cyber odbrani. Personalizovani napadi u industriji igara često imaju za cilj da degradiraju određene servere, primoravajući korisnike da se prebace na rivale, dok je u finansijskim uslugama cilj često izazvati maksimalan poremećaj radi neposredne finansijske dobiti putem ransomware-a.
Promjenjivost u trajanju napada ukazuje na to da počinitelji usvajaju sofisticiranije taktike, prilagođavajući svoje metode tako da budu u skladu sa ranjivostima i prioritetima svojih meta. U industriji igara, na primjer, napadi su općenito kratkotrajni i manje moćni, ali se događaju češće. Ova taktika ima za cilj kontinuirano uznemiravanje određenog servera, čime se degradira igračko iskustvo u nadi da će primorati igrače da pređu na rivalske servere. Nasuprot tome, za sektore finansijskih usluga i telekomunikacija—gdje poremećaji u uslugama imaju nevjerovatno visoke uloge i reperkusije prihoda su neposrednije—napadi imaju tendenciju da budu intenzivnijeg obima i značajno variraju po dužini.
Zaključak
Pitanje DDoS napada i dalje je kritična svjetska zabrinutost, pozivajući na globalnu saradnju i razmjenu obavještajnih podataka kako bi se brzo djelovalo i smanjio uticaj ovih vrsta napada.
Razvoj DDoS napada, sa sve većom složenošću i preciznošću, zahtijeva oprezan i proaktivan odbrambeni stav. Sa mrežnim kapacitetom od 145+ Tbps, pokrivenošću na šest kontinenata i globalnom mrežom koja stalno uči iz svojih miliona internetskih svojstava, Gcore DDoS zaštita pruža sveobuhvatne zaštitne mjere, osiguravajući kontinuitet poslovanja i robusnu sigurnost u različitim industrijama osjetljivim na ove cyber prijetnje.
Izvor:The Hacker News