Više od 17 miliona pojedinaca je vjerovatno pogođeno curenjem podataka u peer-to-peer kreditnoj platformi Prosper, upozorava servis za obavještenja o curenjima Have I Been Pwned.
Prosper je incident objelodanio prošlog mjeseca, navodeći da su hakeri pristupili njegovoj mreži i iz sistema ukrali povjerljive, vlasničke i lične informacije.
Prema navodima kompanije iz SAD, napadači su pretraživali njenu bazu sa podacima o klijentima i aplikantima kako bi iznijeli informacije, ali nisu pristupili korisničkim nalozima.
„Ne postoje dokazi o neovlašćenom pristupu korisničkim nalozima i sredstvima, a naše korisničke operacije teku neometano“, saopštio je Prosper.
Kompanija je navela da je incident obuzdan i da od 2. septembra nije uočena neovlašćena aktivnost. O napadu je obaviještena policija.
Iako Prosper nije precizirao koje su vrste ličnih podataka kompromitovane, već je samo naveo da su ukradeni brojevi socijalnog osiguranja, Have I Been Pwned je dodao ukradene informacije u svoju bazu kako bi pojedinci mogli provjeriti da li su pogođeni.
Baza, navodi servis za obavještenja o curenjima, sadrži podatke koji se odnose na 17,6 miliona Prosper naloga, uključujući imena, adrese, IP adrese, imejl adrese, datume rođenja, vladine identifikacione dokumente, status zaposlenja, nivoe prihoda, kreditne statuse i detalje o korisničkom agentu pregledača.
Prosper kaže da i dalje istražuje incident, ističući da je potrebno vrijeme da se analizuju kompromitovane informacije, utvrdi kome pripadaju i koordiniraju obavještenja.
„Ponudićemo besplatni nadzor kredita gdje je to primjenjivo nakon što utvrdimo koje su informacije pogođene. Kontinuirano nadgledamo naloge i imamo snažne mjere zaštite da sačuvamo sredstva korisnika“, naveli su iz Prosper-a.
Izvor: SecurityWeek