CTM360, kompanija za analizu digitalnih prijetnji, razotkrila je mrežu od preko 17.000 lažnih vijesti koje su osmišljene da preusmjere korisnike u finansijske prevare širom svijeta. Ovi sofisticirani napadi, identifikovani pod nazivom “BaitTrap”, koriste dobro osmišljenu strategiju za privlačenje i iskorištavanje nevinih pojedinaca.
Istraživanje CTM360, koje je objavljeno na njihovoj zvaničnoj web stranici i potom podijeljeno putem profesionalnih mreža poput LinkedINA, detaljno opisuje kako ove lažne vijesti funkcionišu. Ključni element strategije je manipulisanje percepcijom javnosti stvaranjem lažnog osjećaja hitnosti ili ekskluzivnosti oko investicionih prilika. Kroz priče o navodnim brzim zaradama, senzacionalnim uspjesima poznatih ličnosti u ulaganju ili obećanjima o neviđenim povratima, prevaranti privlače pažnju ciljane publike.
Metodologija napada je prilično jednostavna, ali efikasna. Lažne vijesti se često šire putem društvenih mreža i platformi za dijeljenje sadržaja, maskirajući se kao autentični novinski članci. Oni mogu uključivati slike, logotipe i formatiranje koje podsjeća na renomirane novinske kuće kako bi stekli kredibilitet. Kada korisnici kliknu na linkove u ovim člancima, bivaju preusmjereni na web stranice koje su dizajnirane da izgledaju kao legitimne platforme za trgovanje ili investiranje. Tu im se potom nudi unosna investiciona prilika, uz obavezno inicijalno ulaganje.
Jedan od čestih načina na koji prevaranti mame žrtve jeste obećanje brze zarade uz minimalan rizik, što je veliki mamac za ljude koji žele poboljšati svoju finansijsku situaciju. Nakon prvog ulaganja, žrtvama se često prikazuju lažni profiti na njihovim računima, što ih podstiče da ulože još više novca. Međutim, kada pokušaju povući svoja navodna sredstva, suočavaju se s raznim izgovorima ili ih se potpuno ignoriše.
Ovaj obimni napad naglašava rastući problem online prevara koje ciljaju investitore. Širenje ovih 17.000 lažnih vijesti pokazuje koordinisan napor kriminalnih grupa da iskoriste povjerenje ljudi u online informacije. Zbog toga je ključno da korisnici ostanu budni, kritički procjenjuju internetske sadržaje i provjeravaju autentičnost investicionih platformi prije nego što povjere svoj novac. Upozorenje CTM360 služi kao podsjetnik na stalnu potrebu za digitalnom pismenošću i oprezom u online svijetu.