FTC je predložio novčanu kaznu od više miliona dolara za firmu za online savjetovanje koja je prekršila obećanje klijentima dijeleći njihove osjetljive zdravstvene informacije za oglašavanje.
Pored kazne od 7,8 miliona dolara, BetterHelp-u će biti zabranjeno dijeljenje više podataka o zdravlju potrošača, uključujući informacije o pitanjima mentalnog zdravlja, u svrhe oglašavanja.
Firma sa sjedištem u Kaliforniji nudi usluge online savjetovanja pod različitim brendovima, uključujući Faithful Counseling for Christians, Pride Counseling za LGBTQ zajednicu i Teen Counseling za mlađe klijente.
Pre nego što se “spoje” sa savjetnikom, klijenti moraju da popune upitnik koji traži osetljive informacije o mentalnom zdravlju, na primer da li su iskusili depresiju ili suicidalne misli i da li uzimaju bilo kakve lijekove, navodi FTC. Takođe uključuje lične podatke kao što su imena, email adrese i datume rođenja.
Iako je BetterHelp obećao da neće koristiti ili otkriti ove informacije osim u ograničene svrhe, kao što je pružanje savjetovanja, u stvari je dijelio email adrese klijenata, IP adrese i informacije iz zdravstvenih upitnika sa Facebook-om, Snapchat-om, Crite-om i Pinterest-om, tvrdi regulator.
“Kada osoba koja se bori s problemima mentalnog zdravlja zatraži pomoć, ona to čini u trenutku ranjivosti i s očekivanjem da će profesionalne savjetodavne službe zaštititi njihovu privatnost” rekao je Samuel Levine, direktor FTC Biroa za zaštitu potrošača.
“Umjesto toga, BetterHelp je izdao najličnije zdravstvene informacije potrošača radi zarade. Neka ova predložena naredba bude snažan podsjetnik da će FTC dati prioritet odbrani osjetljivih podataka Amerikanaca od ilegalne eksploatacije.”
FTC je tvrdio da BetterHelp uspijeva zaraditi milione prihoda i dovesti desetine hiljada novih kupaca nakon što je Facebook koristio ove podatke da identifikuje slične potrošače i cilja ih oglasima za usluge savjetovanja kompanije.
BetterHelp je također obmanuo korisnike i javnost 2020. godine lažno negirajući izvještaje da je otkrio lične podatke potrošača, navodi se u žalbi FTC-a.
Izvor: Infosecurity Magazine