Asahi Group Holdings, Ltd (Asahi), proizvođač najprodavanijeg japanskog piva, saopštio je da je sajber napad poremetio više segmenata njegovog poslovanja.
Prema navodima kompanije, incident je uticao na procese naručivanja i distribucije, koji su u potpunosti obustavljeni. Operacije call centra i korisničke podrške trenutno nisu dostupne javnosti zbog napada.
Asahi je jedan od najvećih proizvođača piva u Japanu, sa približno trećinom udjela na domaćem tržištu. Kompanija zapošljava 30.000 ljudi, proizvodi 100 miliona hektolitara pića, a 2024. godine je prijavila godišnji prihod od skoro 20 milijardi dolara.
Na međunarodnom nivou, kompanija posluje kroz četiri regionalne podružnice (Japan, Evropa, Okeanija i Jugoistočna Azija) i ima snažnu prisutnost zahvaljujući velikim akvizicijama, uključujući brendove kao što su Peroni, Pilsner Urquell, Grolsch i Fullers.
Japansko sjedište kompanije danas je potvrdilo da je napad pogodio samo operacije unutar Japana. Još nije poznato da li su podaci kompromitovani ili ukradeni, jer je istraga u toku.
“Asahi Group Holdings, Ltd. trenutno se suočava sa sistemskim kvarom izazvanim sajber napadom, koji utiče na poslovanje u Japanu”, stoji u saopštenju objavljenom na zvaničnom sajtu kompanije.
“Do ovog trenutka nema potvrde da je došlo do curenja ličnih podataka ili informacija o korisnicima ka spoljnim akterima.”
Kompanija se izvinila kupcima i poslovnim partnerima zbog neprijatnosti.
Asahi navodi da istražuje izvor prekida i radi na obnavljanju pogođenih operacija, ali nije dao vremenski okvir za oporavak.
Napad je započeo jutros u 7 časova, prema nekim izvorima, dok detalji o hakerima ili vektoru inicijalnog pristupa nisu poznati.
Za sada, nijedna ransomware grupa nije javno preuzela odgovornost za napad.
Izvor: BleepingComputer